هروئین – عوارض ویرانگر و راه درمان

مواد مخدر هروئین ، توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود و متاسفانه محدود به سن و قشر خاصی هم نمی‌شود. هروئین یکی از انواع مواد مخدر قدرتمند است که دارای قدرت اعتیاد زایی بسیار بالایی می باشد و یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین است که از تقطیر آن به دست می آید. این ماده باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد می‌شود، به همین دلیل ترک هروئین علاوه بر درمان های جسمی و ترک اعتیاد فیزیکی، نیاز به درمان های تخصصی روانشناختی و روان درمانی دارد. تمامی بیماران در طول دوره بستری خود در گام کلینیک در کنار ویزیت روانپزشک در هر ۲۴ ساعت ، روزانه با روانشناس انتخابی خود هم ملاقات می کنند.

ماهیت هروئین

هروئین یکی از مشتقات ایپوئید ها است. اپیوئیدها از خشخاش بدست می‌آیند. خانواده اپیوئیدها شامل تریاک، مرفین، کدئین پتدین، اکسی کدون، بوپرنورفین و متادون هستند. هروئین که قویترین نوع اپیوئیدها است طی روند شیمیایی پیچیده‌ای از کدئین و مورفین تولید می‌شود. هروئین به سرعت به مغز می‌رسد و بلافاصله بعد مصرف احساس سرخوشی به فرد دست می دهد. سپس برای چندین ساعت احساس می‌کنید که سرعت جهان کند شده است. ممکن است به آرامی فکر کنید و حتی به آرامی راه بروید. برخی از کاربران هروئین ادعا می‌کنند که احساس می‌کنند در خواب هستند. هروئین از دریافت پیام‌های درد در بدن جلوگیری می‌کند و ضربان قلب و تنفس را کند می‌کند. در صورت مصرف بیش از حد ممکن است حتی تنفس را قطع کند و منجر به مرگ فرد مصرف کننده شود.

علائم اعتیاد به هروئین

• سرخوشی بیش از حد
  • رخوت و سنگینی پس از گذشت زمانی از مصرف
  • آثار سوزن بر روی بدن
  • تغییرات خلق و خو
  • آبسه یا ورم های چرکی در پوست
  • دوری از دوستان و خانواده
  • ژولیدگی ظاهری
  • افت شغلی و تحصیلی
  • درخواست مکرر برای دریافت پول
  • تحریک پذیری شدید

عوارض ترک هروئین

مصرف هروئین در درازمدت عواقب سنگینی برای فرد در پی دارد. در رابطه با عوارض مصرف هروئین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• اسهال و استفراغ
  • تب و لرز
  • مشکلات خواب
  • پرش عضلانی
  • درد شدید عضلانی و استخوانی
  • از دست دادن اشتها
  • بی قراری
  • تعریق بیش از حد
  • خارش شدید پوست

درمان اعتیاد به هروئین

اثرات هروئین بدون توجه به نحوه استفاده آن بسته به میزان مصرفی به طور معمول سه تا پنج ساعت طول می‌کشد. افرادی که وابسته به هروئین هستند باید هر شش تا ۱۲ ساعت هروئین مصرف کنند تا از بروز نشانه‌های ترک جلوگیری کند. علائم اولیه شدید است و شامل آبریزش بینی، عطسه کردن، اسهال، استفراغ، بیقراری و اشتیاق مداوم برای هروئین میباشد. همچنین در هنگام ترک هروئین راست‌شدن مو‌های پوست و حرکات غیرارادی بدن رخ می‌دهد. علائم ترک هروئین در طول چند روز به اوج خود می‌رسد و معمولا در پنج تا ۱۰ روز برطرف می‌شود. سایر علائم ترک شامل بیخوابی، اضطراب و تمنای شدید دارو ممکن است برای مدت بیشتری طول بکشد.

مرکز تخصصی بستری و درمان اعتیاد، گام کلینیک به صورت بیست و چهار ساعته ساعته آماده پذیرش بیماران مبتلا به انواع اعتیاد می باشد.

آدرس جدید: اتوبان ساری – قائمشهر، ۵۰۰ متر بعد پمپ گاز، روبروی مجموعه ورزشی ماهان، گام کلینیک

شماره تلفن : ۰۱۱۴۲۲۵۴۰۵۲ – ۰۹۳۹۰۳۲۸۴۵۳

گام به گام در مسیر درمان اعتیاد با شماییم.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.