مرکز بستری گام کلینیک

کلینیک تخصصی بستری و درمان گام در آخرین ساعات اداری روزسی ام بهمن ماه سال ۱۳۹۰ در شهرستان قائمشهر واقع در استان مازندران افتتاح شد و اسفند ماه همان سال از پذیرش بیماران مبتلا به سوءمصرف مواد شروع به کار کرد.

این بیمارستان سی تختخوابه با هدف درمان ناشی از مصرف مواد، زیر نظر سازمان بهزیستی با بهره گیری از تخصص و تجربه متخصص اعصاب و روان جناب آقای دکتر ابوالحسن حمیدی کناری ، پزشکان ،روانشناسان و پرستاران در طول مدت فعالیت کوتاه خود مورد توجه بسیاری از سازمانها ، ادارات ، نهادهای مرتبط و خانوادهای مصرف کنندگان قرار گرفته و کارنامه قابل قبولی نزد خود به جای گذاشته است.

مرکز بستری

برخی از ویژگی های مرکز بستری گام کلینیک

1- امنیت کامل فضای درمان

علاوه بر تکیه ما به استفاده از مکان ساختمانی امن و مجهز بیمارستانی ، مراد از امنیت فضای درمانی تأکید مضاعف بر حفظ شأن و منزلت بیماران و دوری از هرگونه اقدام سخت گیرانه مکان های تأدیبی غیر استاندارد ، در این مکان پژوهشی-درمانی است.

2- درمان و پشتیبانی های پس از آن

طی مدت بستری ، خدمات پزشکی ، روانشناختی و پشتیبانی های پرستاری اساس کار در دوره درمانی است. نگرش پرسنل درمانی ( پزشکان و روانشناسان ) این مرکز توجه و تأکید بر دوام رابطه درمانگران با درمانجویان حتی پس از دوره بستری و ارائه خدمات به بیماران و خانواده های آنان طی مدت تعریف شده دوره درمان است.

3- ویزیت روزانه پزشک متخصص اعصاب و روان و پزشک عمومی

در این مرکز بیماران همه روزه توسط پزشک متخصص و پزشک عمومی ویزیت می شوند.

4- حضور روانشناسان در دو نوبت صبح و عصر همه روزه

روانشناسان در این مرکز با متدهای درمانی شناختی-رفتاری ، ساختار یافته و روانکاوانه طی مدت بستری و نیز دوره بعد از بستری ، با درمانجویان و خانواده آنان جهت اصلاح الگوهای معیوب روابط بین فردی ، درون خانوادگی و نیز آموزش تکنیک های پیشگیری و کنترل وسوسه در ارتباط دائم ( حضوری در جلسات مشاوره و نیز تلفنی به صورت تمام وقت ) خواند بود.

5- حضور تمام وقت (شبانه روزی ) تیم مجرب پرستاری

تیم پرستاری مجرب به صورت شبانه روزی در مرکز گام کلنینک حضور دارند و مراقب حال بیماران هستند.

6- همکاری پزشکان متخصص به صورت حضوری در کلینیک

این مرکز از وجود پزشکان متخصص به نام در تخصص های داخلی ، گوارش ، قلب و عروق ، مغز و اعصاب و … طی مدت بستری در صورت نیاز بهره می گیرد.

7- وجود سالن اجتماعات و اتاق مشاوره گروهی برای برگزاری جلسات

در مرکز گام کلینیک فعالیت هایی اعم از گروه درمانی ، مشاوره گروهی ، جلسات مشاوره برای خانواده ها و نیز برگزاری مراسم هایی با حضور مسئولین جریان دارد که به روند بهبود بیماران سرعت می بخشد.

8- برنامه های تفریحی و ورزشی روزانه و مناسبتی

9- سالن غذاخوری ، زمین ورزشی ، نمازخانه ، سالن انتظار خانواده بیماران

پذیرش بیماران مرکز تخصصی گام کلینیک

ابتدا خانواده های بیماران طبق تماس تلفنی و یا از طریق سامانه پذیرش و یا حضوری از قوانین مرکز مطلع می گردند. این قوانین شامل :

  1. دادن کتابی که مرکز در اختیار همراهان نزدیک بیمار قرار می دهد تا بدانند که با این بیماران چه برخورد و رفتاری داشته باشند که در درمان بیماران بعد از ترخیص مؤثر باشد.
  2. توضیح به همراهان بیمار در خصوص زمان ملاقات با بیمار که طبق تشخیص روانشناسان می باشد. ولی روزهای ۳ یا ۴ و ۷ یا ۸ و ۱۰ و ۱۱ روزهای دیدار افراد نزدیک بیمار با روانشناسان می باشد. در روزهای اولیه بستری قاعدتا بیماران در خواب و آرامش بسر می برند و فقط جهت میل نمودن وعده های غذایی صبحانه ، ناهار و شام و یا جهت رفع حاجت بیدار می شوند و بعد دوباره بروی تخت بستری و خواب می شوند. از روز پنجم بیمار بیدار شده و از آن روز می باشد که بیماران روزانه توسط روانشناسان مشاوره می گردند . همه روزه ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ کلاس گروهی در سالن اجتماعات مرکز جهت آموزش راه کارهای لازم به بیماران توسط روانشناسان برگزار می شود.
  3. مدت زمان بستری بیماران بین ۱۵ تا ۲۰ روز بسته به نظر پزشک می باشد که باید بیمار در این مدت در مرکز بستری باشد. در صورتی که بیماران ۱۵ روز لا زم به بستری باشند روز ۱۶ام به مدت ۲۴ساعت (یک شبانه روز) به مرخصی می روند و کلیه داروهای لازم به خانواده آنان داده می شود تا در منزل طبق دستور پزشک مصرف شود، سپس بیمار به مرکز بازگشته و به مدت ۲۴ ساعت دیگر در مرکز بستری می شود سپس بعد از ویزیت به مدت ۴۸ ساعت به مرخصی می روند و باز هم دارو های لازم به خانواده ها توسط پرستاران داده می شود و بعد از ۴۸ ساعت به مدت ۲۴ ساعت دیگر مجددا بستری می شوند. در صورتیکه هر گونه مشکل اعم از کم خوابی ، وسوسه ، بیقراری و یا پرخاشگری و غیره داشته باشند به دکتر اطلاع داده می شود تا دارو ها تنظیم شود و سپس با دستورات دارویی لازم ترخیص می شوند و بعد از ترخیص ویزیت هفتگی پزشک معالج و جلسات روانشناسی که در ماه اول هفته ای ۲ بار ، ماه دوم هفته ای ۱ بار ، ماه سوم هر ۱۵ روز یکبار ، و از ماه چهارم ماهی یکبار مراجعه به روانشناس دارند.

توجه: لازم به ذکر است که هر هنگام و هر زمان در منزل نیاز به روانشناس داشته باشند تلفن روانشناس در اختیار بیماران و همراهان بیمار می باشد تا در صورت نیاز تماس و رفع مشکل شود. به بیماران اموزش داده می شود که هر هنگام مشکلی داشتند می توانند به مرکز مراجعه کنند و در صورت نیاز در مرکز بستری شوند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

سامانه پذیرش بیماران مرکز بستری
خبر بهبودی

یک فرد 48 ساله با مصرف 120 میلی گرم متادون در روز، بعد از 20 روز پاک شد.

مرکز بستری

روند پذیرش بیماران :

در ابتدا بعد از دریافت اطلاعات لازم توسط همراهان بیمار پرونده در قسمت مدیریت تشکیل می گردد. سپس بیمار توسط جناب دکتر حمیدی ویزیت گردیده و شرح حال از بیماران گرفته شده و دستورات دارویی لازم داده می شود. سپس باکس لباس که شامل ( بلوز ، شلوار ، حوله ، لیوان ، مسواک ، خمیر دندان ، لباس زیر و دمپایی می باشد) توسط پرسنل خدمات به به بیمار داده می شود و کلیه وسایل لازم تحویل خانواده انان می گردد و بیمار با پرونده توسط پرسنل خدمات به واحد پرستاری تحویل می گردد.

در واحد پرستاری ابتدا بیمار ادمیت می گردد ( فشار خون ، درجه حرارت ، وزن بیمار کنترل شده ) و بعد از تعیین تخت بیمار در بخش بستری می شود. بعد از انجام کارهای اولیه یعنی گرفتن رگ و وصل کردن سرم دستورات دارویی اجرا می گردد. سپس پرونده بیمار کاملا توسط پرسنل پرستاری پر شده و دستورات دارویی لازم روزانه طبق کارتکس به بیماران داده می شود. کلیه بیماران از نظر قلبی با گرفتن EKG کنترل می گردند.

همچنین کلیه بیماران از نظر آزمایش خون یعنی :

K , Na , FBS , Cr , Bnu , CBC diff , TG , Cl , AST , ALT , ALP کنترل می شوند و در صورت نیاز از نظر HIV , HCVAB , HBSAG نیز کنترل می شوند.

در صورت نیاز بیماران به پانسمان و یا هرگونه اقدام پرستاری مثل نیاز به اکسیژن و یا ساکشن در این مرکز توسط پرستاران انجام می گیرد.

نیروی خدمات هر روز صبح و ظهر و شب ، صبحانه و نهار و شام را در سالن اجتماعات که تلویزیون نیز دارد سرو می کنند تا بیماران بتوانند در کنار هم باشند ، فقط بیمارانی که در روزهای اول بستری می باشند بر روی تخت به ایشان غذا سرو می گردد. استحمام روزانه و گاهی ۲ بار در روز برای بیماران از روز ۳م شروع می شود.

حتما بیماران روزانه دو نوبت صبح و عصر از هوای آزاد استفاده و گاهی فوتبال و یا والیبال بازی می کنند.

در سالن برای تفریح بیماران میز پینگ پنگ و فوتبال دستی و شطرنج موجود می باشد تا در روزهای بهبود بتوانند از این وسایل استفاده کنند.

کلاس گروهی :

این کلاس توسط یک پزشک در مرکز در روزهای چهارشنبه هر هفته که یک هفته در میان با خانواده های بیماران نیز تشکیل می شود که کلیه بیماران درمان یافته بعد از پایان کلاس روان شناسی فردی به این کلاس سوق داده می شوند تا در صورت داشتن مشکل در این جلسات مشکلات بیماران بررسی و حل شود.

پرسنل مدد کاری :

در هر ماه چند روز را پرسنل مددکار مرکز به خانه بیماران مراجعه و از حال آنان در راستای داشتن سلامتی با خبر می شوند و در صورت داشتن مشکل با همکاری پرسنل مرکز در صدد حل مشکلات آنان بر می آیند.

یکی دیگر از کارهای جالبی که در این مرکز انجام می شود این است که مدیریت مرکز هر روز طبق دفتر پذیرش بیماران یک روز را به نام بیماری که در این مرکز بستری بوده و سالگرد پاکی بیمار بوده است را طبق تماس تلفنی و با خبر گیری از حال ایشان آن روز را به نام او نام گذاری کرده و به ایشان تبریک می گویند.

با ما ارتباط برقرار کنید

3 + 1 = ?

برای ارتباط با این مرکز با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

011-42254051-2

پست الکترونیکی :

support@gamclinic.com

نشانی ما :

مازندران – کیلومتر 5 جاده قائمشهر به ساری – روبروی سالن ورزشی ماهان جنب کارخانه آویشن – گام کلینیک

حقوق این سایت متعلق به گروه آتیه مازندران (گام کلینیک) می باشد